Vänner (del 2?)

Den som skryter över hur många vänner han har, har inte en enda.
Samuel Taylor Coleridge




Ett ordspråk som stämmer ganska bra in på mig.
475.
Antalet vänner jag har på Facebook.




475, antalet vänner jag har på Facebook. Alla jag är vän med känner jag på ett eller annat sätt. Har träffat någon gång.

Fast...vänner, är det rätt ord? borde det inte heta mina "kontakter" eller kanske "mina bekanta".. vänner är väl närmare än så? (enligt mig) eller är det... jag skrev om det i ett inlägg tidigare HÄR.

Skulle jag av de 475 människorna leta fram mina "vänner" så skulle siffran bli betydligt lägre. två-siffrig. eller ännu mer troligt en-siffrig.

1,5 månad.
ungefär så länge har jag haft sommarlov.


Sommarlovet är till för att vila upp sig från skolan, vara med vänner och familj och bara ta det lugnt, hitta på grejer man tycker är kul.

Jag har fyllt min kvot av familje-umgänge. Jag har varit en hel del med min pojkvän (fast låångt ifrån fyllt den kvoten, för den är oändlig^^).
Men de övriga vännerna då? Eller...vilka är de? Av de 475 personerna.. så borde jag ha någon att spendera mina sommarlovsdagar med. Att bada med. Att prata med. Att uppleva saker med.

Att försöka. Att smsa personer man trodde var ens vänner. Att efterlysa någon att vara med på Facebook. Någon av de 475 trodde jag skulle vilja, kunna, ha tid.

Avsaknaden av någon att helt naturligt ringa. Frånvaron av svar på Facebook-efterlysningarna.

Mja, livet är inte alltid lätt.


(bilder har inget med texten att göra..)


Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0