vänner

vänner, är det bara de som är äkta.
eller är det alla andra också?
det är inte bara de som är oäkta i alla fall. det vet jag.

Säger vi människor saker bara för att det ska låta bra?
Till exempel: "Vi måste träffas snart, jag saknar dig!" är det någonting man säger på rutin, eller kommer det från hjärtat?

Jag tror att svenskarna idag har hamnat i någon fälla att bara kasta ur sig liknande meningar titt som tätt till människor. Hmm.. och jag tror att det kan vara farligt.

Jag har många gånger fått höra av "vänner" eller vad de nu är, att de så gärna vill träffas. Sen hör de aldrig av sig. När man själv hör av sig så får man ofta en dålig ursäkt, eller personen i fråga har inte tid, eller så ska de höra av sig igen. KOM IGEN, jag går inte på det där!

Dåliga ursäkter avslöjas efter ett par gånger.(eller första)
Alla har tid för sina vänner,(kanske bara mer eller mindre.)
Höra av sig tillbaka? detta händer sällan..(om än aldrig)


Jag har oberäkneliga gånger haft kontakt med vänner på annan ort. Man har pratat om att träffas. När tågbiljetter sedan ska bokas, eller datum spikas så kommer de dåliga ursäkterna. Svaren på sms, mail, FB utgår. Totaldiss så det skriker om det.

Nästa gång man för frågan på tal så är personen superpositiv än en gång. MEN i sista stund kommer de där ursäkterna. och de är alltid jätted å l i g a... och så där fortsätter det. kan fortsätta hur länge som helst.

Liknande kan det vara med vänner på hemmaplan. Fast såklart inte lika märkbart där.

Vänner ska man kunna lita på. jag kan nog inte det. jag har nog ingen egentlig anledning att göra det heller. jag har nog lite tappat tron på mänskligheten idag. mm, så är det. (såklart finns det folk jag litar på!)

Sån här dagar önskar jag att jag hade ett husdjur, en hund att leka med, en katt att busa med, en chinchilla att mysa med, en minigris att ligga på soffan och kolla på film med. (ja!)

eller någon att vara med...

bilden har INGENTING att göra med texten!!



och ja..detta är skrivit från egen erfarenhet, så det är mest mina tankar...

hade inte tänkt mig inlägget som detta, och la det bara som ett utkast imorse...men fortsätter nog inte mer på det.

Vad är vänner?! kommenterA!


Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0