SD

Snart är det val och jag är lättad att jag inte får rösta i år. Jag är alldeles för dåligt insatt och hade inte riktigt orkat med att sätta mig in i alla partiprogram och liknande. Det skrämmer mig ändå att man hör så många som tänker rösta på SD, (SverigeDemokraterna för den som inte vet.)

SD som bäddar in sina åsikter i fina ord. De som har bra politik på många områden, men sen till problemet.. det de själva kallar "En ansvarsfull invandringspolitik". Hur kan de anse att en invandringspolitik som deras är ansvarsfull?

De skriver eller säger det inte rakt ut, men de vill ha bort invandrarna från vårt land. De vill låta "Sverige förbli Sverige". De vill ha:
  • * En restriktiv invandringspolitik
    De vill alltså ha en väldigt begränsad invandringspolitik om man ska tolka det väldigt snabbt? Varför? Vill de inte ha med dem att göra, inte lägga tid på dem?
  • * En utökad flyktinghjälp i krisområdenas närhet
    De vill alltså inte ha hit dem, utan istället göra det som går på hemmaplan för dem och sedan låta dem vara kvar?
  • * Ett stärkande av den svenska kulturen
    De vill inte ha hit invandrare som inte är vana med den svenska kulturen och då kanske råkar göra något 'fel'? Detta låter bara knäppt för mig, tänk vad mycket de ger oss! Andra sett att se på, andra sätt att bete oss.. jag menar, helt ärligt - vem tycker om den svenska kulturen till 100%? Det är väl bara bra med lite påverkan utifrån!!
  • * En öppen svenskhet med krav på invandrares anpassning och assimilering till det svenska samhället
    Självklart så anpassar man sig dit man kommer. Jag tror att vi är väldigt dåliga på att se de många som faktiskt gör det. Det är de som inte vill anpassa sig och ställer till det som vårat land och dessa politiker väljer att se!
  • * Ökat stöd till de invandrare som frivilligt önskar återvända till sina hemländer
    Är detta det enda de ska få hjälp och stöd med? Att tvingas ut ur vårat land eftersom det är det enda alternativet om de inte får hjälp på något annat sätt.
*direkt från deras hemsida..


Det är sjukt! Kan inte alla se hur mycket invandrarna faktiskt för med sig till vår kultur. Vi får en bredare syn på världen och vi får dela med oss av vad vi har. I Sverige lever vi väldigt bra till skillnad från i många andra länder, att då vara egoistiskt och inte vilja dela med sig av det...det är sjukt! Att vi är så bekväma?!

Än en gång skäms jag för att vara svensk....

Vad tycker du? =)
Postat av: Cissi

Okej! :) Jodå, allting är okej med mig! :)

2010-08-25 @ 09:46:37
URL: http://ceciliav.com
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-08-25 @ 10:48:59
URL: http://millahoman.blogg.se/

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0