Kantarellerna lyser som små solar i skogen, ändå kan jag inte se dem!

Johnossi gör min kväll tillsammans med den underbara doften av kantareller.

När jag var liten brukade jag lukta till mig kantarellerna i skogen. Jag sa, "mamma, här finns svamparna" och då var det bara att lyfta på närmsta granris eller titta bakom nästa sten och där var det ofta gult. Ja, jag var familjens egna spårgris. Det intressanta är att det funkade och att jag faktiskt kunde lukta mig till dem...

Än idag kan jag lukta mig till kantarellerna, men jag har inte varit ute och plockat på många år. Det blir inte av, trots att det är så gott.

Det är väl tur att även jag är bra på något. Fast det bara är att spåra upp kantareller med min supernäsa. Någon som vill anställa mig kanske? Till det... eller nått annat^^




Vad tycker du? =)
Postat av: alexandra

sv: joo, new yorker finns i kista :-)



och gott med kantareller! du borde följa med mig och plocka någon gång eftersom att jag aldrig hittar några. hehe.

2010-08-26 @ 19:24:43
URL: http://alexandramorelius.blogg.se/

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0