Dissektion

Okej.. jag är ingen bloggare, men vadå, ingen är tvingad att läsa?!

Idag hade vi dissektion i skolan, dissektion på gymnasiet - NV, låter ju som att det borde vara något riktigt i alla fall, åtminstone en råtta! (jag har tjatat om det i en vecka nu, förlåt klassen^^) men inte då, det var något så ovanligt som en fisk vi skulle kolla på och skära i, och inte mindre än vanlig Abborre, spännande ^^ För det första så.. fisk?! Kom igen, vi går inte i 7:an och har NO... för det andra, att dissekera en fisk är ju typ som att rensa en fisk. Från att jag var 0 år har jag alltid varit med mormor och morfar och metat, jämt när vi har varit hos dem, och metar man abborrar så är det klart att de ska rensas innan de läggs på grillen/stekpannan. Tss..

I våran grupp så såg det i alla fall ut som så att på min ena sida stod N, ibland med huvudet mellan armarna på bordet och ibland uppe. Hon var duktig och skötte labhandledningen och mikroskåpet, vilket jag och J inte var så duktiga på att hjälpa till med.^^ På min andra sida stod J med plasthandskar på sig, ibland satt han med huvudet uppe, ibland var det mellan armarna på bordet och ibland bortvänt. Han var duktig och hjälpte till att klippa och så, vilket N inte fann något stort intresse i.. Jag.. var allmänt dryg, stod och pillade överallt med fingrarna, med huvudet nere 'lådan' för att se närmare, pillade på typ allt ^^ Men vi lever! de orkade med mig ;) På tal om lever så lyckades vi få ut fiskens lever välbehållen och jättefin! Den var verkligen jättefin! =)

Nu luktar jag fisk -.-' har tvättat händerna mååånga gånger, men det går inte bort.. haha, suck! Vi hade roligt iallafall =) (hmm, jag i alla fall^^) =)

Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0