13.43

Vi kom ut från en stor byggnad.. kommer inte ihåg var eller vilken byggnad/vad vi gjort där. Vi kom ut på en parkering som var enorm och på vissa ställen låg det små gråa lådor. Lådorna var bomber, vi hade hamnat i krig.


Kom man för nära bomberna så lystes de och dess närhet(på marken) upp, sen spelade den en melodi innan den började räkna ner. Under nedräkningen var man tvungen att stå blickstilla, annars vart man träffad/dödad. När nedräkningen var klar så räknande bomben upp vilka som inte klarat sig, alltså vilka som inte stått blickstilla, sen började alla kramas. Jag förstod ingenting, jag trodde att de som dog skulle försvinna direkt?! Händelsen upprepades ännu en gång, jag dog även denna gången x_X och förstod fortfarande ingenting?! Skulle jag inte upplösas?! Försvinna?


Nästa stund satt jag under ett parasoll, det regnade som bara den, min syster satt i mitt knä. Jag var rädd. Livrädd. Hela församlingen satt i ett tält men jag vågade in gå in, ville bara åka hem. Alla var rädda, men jag var nog mest rädd av oss alla, tillslut gick även jag in till de andra i tältet, smög för att se eventuella bomber på marken….


Då vaknade jag.

 

 

Det är inte ofta jag drömmer så att jag kommer ihåg vad jag drömt, (man drömmer ju alltid men..) i alla fall.. jag måste ha en väldigt vriden världsbild. Spelande bomber som räknar ner och sedan säger vilka som inte klarat sig?! Inte några explosioner och eld, rök, splitter och grejer i min värld inte. Haha, hade väldigt roligt åt min dröm när jag vaknade upp från den runt 5 imorse.. somnade om i förhoppningar om att drömmen skulle fortsätta, det gjorde den inte =(

 

Jag var stört rädd i drömmen, jag kunde ju inte stå stilla och jag bar även skulden för att min mamma inte heller klarade sig, för jag råkade putta till henne när jag själv tappade balansen.. usch!

 

Men det är roligt att drömma, det är kul när man vaknar =) nu ska jag fortsätta diskutera demokratin i Rwanda och dess likheter med demokratin här i Sverige, sen blir det att diskutera kemi.. :S men rapporten ska bli klar nu =)


Vad tycker du? =)
Postat av: Olle

Kul att det finns fler som kommer ihåg sina drömmar ;p. Det är himla kul att höra lite vad folk drömmer om eller hur de drömmer. Min syster verkar ofta drömma väldigt(i överkant!) obekymmersamma drömmar, i stil med "jag var och hälsade på kungen som såg ut som en papegoja och hoppade runt en hundskål". Ida berättade om en dröm som var så lik mina drömmar en av hennes drömmar skulle kunna vara. Ypperligt roligt ^^.

2009-09-15 @ 19:46:17
URL: http://rasinj.blogg.se/

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0