Stockholm

I tisdags?! Frågade Daniel med om jag skulle med till Stockholm igår, men det sa jag nej till..biologilabgrejen skulle ju skrivas och så..
Igår satt jag ändå i skolan och kom på att det ville jag visst, inte minst för att han åker till Turkiet på söndag. (och biologi-texten ska inte vara klar förrän v.42) Så jag cyklade bort till stationen, köpte biljetter, lämnade cykeln vid kyrkan och gick tillbaka till stationen för att vänta på tåget.

Daniel kom och tåget rullade iväg mot Stockholm.. lite försenade nådde vi huvudstaden och letade reda på ögonkliniken.. ett syntest senare letade vi reda på hans kusins lägenhet och lämnade grejer och tog med henne och gick vidare till McDonalds där vi åt en näringsrik lunch/middag/mat.^^

Strosade runt på Stockholms gator, skrattade åt vakterna vid slottet, pratade, satt på centralstationen och observerade och inte minst kommenterade människor, åt glass, gick till stadshuset och stod nere vid vattnet och såg ut över Stockholm - mörkt men såå fint, =)



På kvällen var det dags att säga hejdå och åka hem, och så såg vi ett fräscht dubbeldäckartåg..och det var det jag skulle åka med!? Det var lite läskigt..^^ men satt på övervåningen, i en 'salong' och lyssnade på två andra resenärer som pratade engelska... riktigt svenskengelska från den enas håll.. :P satt och småslumrade, lyssnade, tittade ut i det mörka Sverige..

Lagom till klockan ett rullade tåget in på stationen och det var kallt ute.. minusgrader. :O ^^

Mysig dag iallafall =)

Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0