Hajk

Det finns ingen som känner sig sådär jättesmart och vet precis hur optik fungerar? Hemprovet skulle vart inne förra fredagen men jag fixar det inte, och koncentrationen på det håller inte.. x_X Usch!

I alla fall så var vi NV1:or iväg på hajk torsdag - fredag, det var minst sagt trevligt =)
Dagen började spännande redan från början då jag och Ullis var väldigt nära att missa bussen, tur att den var lite sen ^^ =) En bussresa senare stod vi på Rättviks resecentrum och väntade in alla de som inte åkt med vår buss och tillslut var vi (nästan) fulltaliga. Så promenaden till Kungshol på 5 km började, men det var inte mindre olyckligt än att de som "hittade" aldrig hade gått den vägen förut vilket resulterade i att vi alla ~30 personer vände efter 40 minuters gång rakt in i skogen, men tillslut kom vi fram =) Efter många pepp-rop som konstigt nog inte fungerade så superbra.
"Nu är vi snart framme"
"Bara 500 m +! lite till kvar"
"Nästa krök är det.."
"..nehej, men nästa då!!"
Haha, det är bra ;)

Väl framme blev det lite påfyllning i magen innan tälten åkte upp, två militärtält och några mindre.
Och jag m.fl. som planerat att sova under bar himmel kastade även vi in våra saker i det största militärtältet ifall vi skulle få för oss att sova där så var det bättre att ha en plats från början tänkte vi =)

Mat, lekar, frihetsgudinnan och prat senare så kom även våra kära lärare, de satte upp sin Indiankåta som var deras tillfälliga bostad för den kommande natten och vi andra roade oss med diverse konstiga saker, kullerbytor, akrobatik, spela på gräs, kubb, sola? osv.

Nu glömde jag nått? Juste vi badade där emellan också! =) I ån, det var mysigt och skönt, frös inte alls fast det var 10.4 grader. Och det var strömt så man la sig och flöt iväg direkt, det var roligt =) Några tjejer och en kille var vi som badade, hihi  =)

Dagen forsatte med brobyggande då vi skulle hämta tändstickor som låg på en sandbank i ån, våran bro blev enkel och snabb, en stock att åla sig fram på - det funkade ! Vidare skulle vi göra upp en eld samt bränna av ett tygstycke, avslutningsvis var det en språngmarsch för att hitta tjärnen i skogen, vi fick kolla på kartan och rita av den, men inte ta den med oss. Det var roligt! =)

Brännbollsmatch och det var roligt, lärarna var engagerade och med på allt och det var superkul! Långt senare blev det korv och marshmellows grillning, kvällen flöt på runt elden, vi hade det supertrevligt =) Satt och pratade med några i tältet i värmen, som jag för övrigt aldrig pratat med förut, det var trevligt och/men sedan fortsatte kvällen ute.

Efter ett tag var det dags och sätta på sig långbyxor, det vill säga typ 2 timmar efter alla andra hade gjort det ^^ Menmen, iallafall så satt David i tältet och försökte få eld i kaminen och när vi kom ut så var de andra i full gång med att leka GreenPeace, inte grinpic, Daniel... Så jag och David underhöll oss med att skrämma upp varandra, men det prasslade ju faktiskt i skogen ^^ men det hängde inga lik i klocktornet i alla fall! =)

Kvällen avslutades runt lägerelden med hela NV1 + lärare, mysigt var det och vi hade roligt =) Sen begav vi oss till militärtältet och det visade sig att vi bara blev sex personer som sov där, det fanns plats för typ 20 ^^ Jag, Max, Nils och Joos satt uppe och pratade om det ena och det andra, jag lät lite för mycket för de fick inte tyst på mig, vi eldade i kaminen så att övriga (2-3) kunde sova gott och för att även vi skulle ha lite värme, vi sa väl egentligen inget vettigt men vi kan väl säga att vi var eldvakter eller nått.. :P MEn så vid klockan halv 4 så sket vi i att lägga på mer ved och lät elden dö ut, eftersom man måste ha eldvakt om man ska elda, och vi hade ingen tanke på att väcka de som sov ^^ Och så försökte vi sova med, ganska meningslöst försök tycker jag , var inte alls trött men somnade tillslut iallafall.

Morgonen därpå började klockan 7, Jag väckte Linda klockan åtta och vi åt frukost tillsammans med Sanna och Noor i det nedkylda tältet. Packade ihop tältet, lekte lite med skolans labbutrustning och gjorde lite tester med de olika proberna, mätte konduktivitet, temperatur, ph m.m. i vattnet från ån, en del gjorde mer fysiska tester, springa och krafter och grejer...

Slutade med lunch tillsammans allihop och sådär, ett trevligt dygn utan en enda sur min (nästan), alla var på bra humör, höll ihop, ingen var utanför, vi hade roligt och vi umgicks utanför allt skolarbete! =)

Vad tycker du? =)
Postat av: jessicaboström,

ELIN!! saknar dig, ses snart? Kanske över en fika eller nått? (L)

2009-05-20 @ 18:44:35
URL: http://jessicabostrom.blogg.se/
Postat av: jessicaboström,

kul ! nu får vi bara försöka hitta en dag som passar oss båda ;D <3

2009-05-24 @ 19:06:28
URL: http://jessicabostrom.blogg.se/
Postat av: jessicaboström,

hm, kan nog de flesta dagar. Denna vecka kan jag bara i slutet <3

2009-05-24 @ 20:59:13
URL: http://jessicabostrom.blogg.se/
Postat av: Frankenstein

Jag har aldrig sagt grinpic? :o

2009-05-24 @ 21:25:55
Postat av: Elin

NEj, men du tyckte att jag sa det :P

2009-05-24 @ 21:53:58
URL: http://daansandetjej.blogg.se/

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0