Hajk igen

Yees, hajk this weekend too =) Roligt !  =) Började med att vi åt hamburgare, spelade brännboll och volleyboll som umgicks vid Bengans lada i typ Sifferbo, trevligt var det =) Var där på eftermiddagen/kvällen och efter lite information så vandrade vi iväg till första övernattningsstället för att dumpa packning, byta om och lite sådär =)
Sedan bar det iväg ut i skogen, Änjansdalen om jag inte har helt fel, fint var det, mysig skog, jättefin bäck med sandbotten, fullt med vitsippor, mysig natur helt enkelt! I LIKE IT =)

     

Vi grillade pinnbröd, vissa med pinne andra direkt på grillen och så fanns det ett dass ;) och  vindskydd och sådär =) Vi hade jättemysigt, satt och sjöng runt elden (även om jag måste erkänna att jag inte var delaktig i sången eftersom jag är en så tråkig människa^^) Det var mysigt iallafall =)

Sen vandrade vi tillbaka till övernattningshuset, vi skulle sova inomhus men jag fick med mig Emil och även syster att sova ute under bar himmel med mig, vilket jag även förstörde genom att mesa ur.. =/ så TYPISKT MIG! usch, satt och skakade (Jag har en viss mörkerrädsla ja^^) i 40 minuter, men sen gick vi in och la oss, whatever.. x_X

**********

Dag två åkte vi iallafall upp till Ålkilen och påbörjade paddlingen, roligt =)
 

Efter några kiss-stop (hosthost geocashing hosthost) av Stefan, som även vi andra fick stanna vid :P Så kom vi fram till det efterlängtade lunchstoppet, nejmen, nu glömde jag någonting?

- Ja juste, Vi skulle ta upp kanoterna och bära dem förbi dammluckorna så vi kom fram till platsen och jag och Jocke var i täten, vilket betyder att ingen hade hunnit testa gå upp där innan av oss :P Så jag hoppar helt enkelt ur kanoten för att dra upp den men problemet är det ligger en SKIThal sten där som jag självklart halkar på och sätter mig i vattnet xD Jag hoppar snabbt upp och tänker göra ett nytt försök nu när jag är beredd på det, men nu halkar jag istället ner under kanoten, smidigt Elin! Men det gick bra, tredje försöket lyckades jag, och de andra såg det och valde andra ställen att gå upp på ^^ -

Jaja, de fick sitt roliga..jag bytte om, men bara byxorna ^^ sen blev det grillning i en annan kohage iallafall, mysigt och otroligt gott med mat!
 
Sen ville jag bada, men det blev det inget av, vi paddlade iväg igen =)


Flottbron i Gagnef  


Och hela dagen så regnade det av och till, vid den värsta skuren så gömde vi oss under en brygga :D mysigt =) och vi hade ändå samlingsplats där, alltså vänta in alla =) Så vissa fick inget skydd från regnet för de paddlade just då.. =)

Sen bytte vi från den tänkta campingplatsen till ett annat ställe men det var mysigt ändå =) Gjorde Chili Con Carne på stormkök och fixade, satte upp tält, fixade ett tak av presseningar.

Back fixade sittplatser runt elden! =)

 

Sista dagen paddlade vi klart, slapp regn som vi fått dagen innan, vi hade trevligt! =)




En helt okej rolig hajk, stor toaletthysteri från många håll, vad är det för fel på naturen? ^^ Tältsovande med Anna Sara och Sara, mysigt =) Mysig paddling, ett stort minus för åskan bara x_X

=)




Vad tycker du? =)
Postat av: Kattta!

Mera bilder<3<3<3 :D:D:D??

2009-05-25 @ 13:25:13

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0