Små saker..

..som förgyller vardagen?

 Existerar dessa ögonblick verkligen? Nej, jo, kanske.
Jo de gör de antagligen, hade de bara varit illusioner så hade man inte blivit så glad av dem, eller kanske, men inte längre än några millisekunder, fram tills man återvänt till verkligheten igen.

Gläjde[känsla av upprymdhet och tillfredsställelse]?

Fine,

De kanske finns..
..som när jag kan få gömma mig ifrån allting i Daniels famn..
..eller som när vi var nere på Seaside och helt plötsligt så kommer Emil springande och jag får en stor kram..
..eller när vännerna som man tror inte finns helt plötsligt hör av sig..
..eller när man får ett sådär jättefint sms så allt plötsligt känns mycket bättre..
..eller när jag får bara vara med Daniel (eller någon annan också för den delen) och känna mig älskad som den jag faktiskt är..
..eller när man sitter och pratar eller är med någon som man verkligen tycker om..
..eller när man får bada med vännerna och bara ha roligt, och glömma allt annat..
..så värt!..

Sen finns det ju det som drar ner allting igen..
..dagarna som blir totalförstörda av en enda töntig lärare..
..dagarna som blir totalförstörda av ett enda misslyckat prov..
..dagarna som blir totalförstörda av lite för varmt väder..
..eller när allt bara går som det inte ska..
..när tiden verkligen inte räcker till..
..och när man själv inte heller räcker till, It sucks!..
..Blä!..

Okej, nu har jag inlett... det var inte alls vad jag hade tänkt skriva så nu fortsätter jag.
Skoldagen är såå värdelös, varit hos en lärare som beordrade att andas tre låååånga djuuupa andetag - det fixar sig, och sedan förklarat att skolregel nummer ett och den absolut viktigaste är att inte jobba så att man bryter ihop,typ. Jag har även ätit en mer eller mindre god lunch, kunde inte bestämma mig för om det var gott eller inte.
Jag har utvärderat historia, jag har skrivit en insändare på engelska och nu ska jag skriva ett något i historia, typ essä eller debattartikel eller vad det nu blir.

Projektet går mer bakåt än framåt, men som sagt andas djupt, det fixar sig. Vädret riktigt drar i mig till sjöarna runt om, åh, jag vill bada! men nej nej skolan först.. och Emil ska inte vara med och spela och marschera, tråkigt =/ På torsdag har jag konsert och Bour, samtidigt, dissar konserten, måste bara säga till min lärare ^^




Back to work


Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0