10 juni 2009

Dagen för skolavslutningen, weii :D

Men det är inte bara "weii" faktiskt!
Det kommer bli riktigt tråkigt att inte träffa klassen på länge,
hör och häpna!! Jag har inte känt den känslan sen jag gick ut 5:an, =')
Det är roligt men tråkigt på samma gång, och jag kan inte riktigt bestämma mig
för vilken av känslorna som väger över.
Men det ska bli skönt med lov iallafall!

Men sommarjobb har jag inget fått! Eller möjligtvis.. hjälpa till att klippa gräs på DG..
men det är säkert kul.. och så har jag kommit på en affärsidé, så nu kan jag starta eget företag!
Synd att man bor här bara.. Stockholm/Göteborg eller annan storstad skulle nog fungera bättre..

Iallafall så är min idé att jag skapar min egen flashiga webbsida + tar upp telefon beställningar.
Och vad kan man då beställa online och på telefon av mig? Jo, kakor, bakverk, bröd, bullar! Allt i bakväg :D
Typ "Åh, jag vill beställa 200 bullar till min 50årsfest 2 april" Så bakar jag 200 bullar till den 2:a april.
Eller "Vad gott det skulle vara med moccarutor till helgens elva kaffe, men jag har ingen tid att baka". Då beställer man det av mig och det är klart med 1-2 dagars leverans tid / leveransdatum efter önskemål. (T.ex om man vill ha större beställningar som man beställer med mer framförhållning)
Vad tror ni, skulle det funka? (I en större stad?) ;)

Jag tror iallafall att det skulle fungera utmärkt, så fort folk vet om att man finns! =)

Nej, nu ska jag fortsätta drömma.. :P

Vad tycker du? =)
Postat av: David Ollars

Jag tros stenhårt på din idé! Kör det som ett UF företag i trean :D

2009-06-11 @ 11:08:51

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0