London

Okey, Long time ago there was a girl named Elin, she wrote pieces of her life on this side, eh, not life, days..
Och där ger jag upp.. :P Long time no see, så är det.. har iallafall hunnit med 5 dagar i London, mycket trevligt !  =)

Började första (heldagen) med att gå från 09 - 21, 12 timmar på "stan", Oxford Street och sådär, fötterna skrek aj, menmen :P Hittade en parkbänk så vilade 1,5 h, sen fortsatte vi gå.. ^^ Övriga dagar blev det mycket tube-åkande.. ;P

Vi var på musikal.. Avenue Q, vilken Daniel tyckte var jätterolig och bra, men jag håller inte riktigt med.. lite halvknäpp bara.. och sen att det är dockor (muppar ^^) gjorde inte det hela bättre... :P
Typ början av den..

Sen så sprang vi runt i kyrkor på söndagen. KICC, en stor, 'svart' kyrka, skulle tydligen vara fullt ös, men den hamnade under förväntan faktiskt, menmen, så kan det vara. Hillsong däremot var över förväntan. Kensington Temple stannade vi inte så länge i så att jag kan bedömma och Holy Trinity Brompton var superbra, som också var förväntat ! =) Det var så personligt, folk satt inte i rader på bänkar utan liksom runt om överallt, och så stod han som predikade i  folkmassan, på en liten scen, så det satt folk runtom. Han hade typ t-shirt och shorts, no shoes... det var jättetrevligt där faktiskt ! =) den kändes 'äkta'! =) Så det var inte så hemskt att följa med Daniel runt.. :P Fötterna var paaain på riktigt, men jag lever än idag! =)


Starbucks
-
trodde inte på deras kaffe, så blev istället Hot Chocolate, usch mycket grädde men annars helt okej. Daniel drack kaffet.. jag tyckte inte så mycket om det.. :P Däremot hade de godare på andra ställen.. =)



Ben&Jerry's -
Glass som jag egentligen tycker är överskattad, men blev ett besök på ett sånt glasställe.. Det var gott, =)

Blev även en kväll på en bänk vid Themsen, mysigt värre! =) London Eye lyste så fint, staden lyste också mysigt, bäst sällskap och ja, superbra bara! =)


Så gjorde jag en upptäckt, Big Ben! Oj, vad stor... :P Hade förväntat mig 1/4 av den typ.... :P

Ja.. tube-åkande blev det, mat på McDonalds blev det! Och ett restaurang besök där jag klämde i mig paprika mat.. :P Haha, det var ½ kyckling ½ paprika i en stark sås, men eftersom jag inte fattade att det var paprika (språk-svårigheter? :P) Och jag rent ut sagt avskyr paprika! Hahah, men det var roligt.. :P
Däremot så var McDonalds bra mycket godare än i Sverige.. hihi..

..och på tal om det så finns det lite för många uteliggare i London.. en är en för mycket! Usch =/ Klarade ganska bra att se dem ända tills sista kvällen när vi satt på McDonalds, Daniel gick och beställde mat och jag hittade ett bord, då satt det en man, ganska ovårdad vid ett bord lite längre bort och drack en kaffe, och det riktigt vred runt sig i magen på mig! Jag tyckte sååå synd om honom, sorgen i ögonen.. /= Usch!! Då rann det över och blev för mycket, och det är också en annan sak på dagen och kvällen.. Sen på väg hem så satt det en precis när vi gick ner i tunnelbannan som satt och skakade, och ända nere, en man som som satt med en lapp där det stod typ "Hungry/Starving, Freezing, Please Help Me", usch jag mådde så dåligt av det och jag får så stört dåligt samvete!! Jag är på 'semester-resa' i England, har mat för dagen så det räcker och blir över, äter ofta godsaker, har ett tryggt hem, en familj som älskar mig, en helt underbar pojkvän........ Och alla borde få ha..
Ett tryggt hem
Mat för dagen
Och bli älskade av någon
<3
, Men, det är tydligen för mycket begärt.. ='/ Jag förstår inte!! Blä, mitt hjärta brister verkligen när jag ser dem, det borde inte vara så =( Och nu gråter jag snart, igen.. =/ Uschuschuschusch! När jag ser dem vill jag bara ta med dem hem/till ett hem, de får mat och en säng att sova i och de får kärlek av andra människor.
Nej, usch, det är hemskt!

Nu har systrarna precis laddat upp för filmkväll, 1 kg godis, en påse potatischips, en påse snacksstjärnor, diper och läsk... känns inte superbra just nu med tanke på vad jag precis har skrivit ^^ =/

Ajja, London vistelsen var iallafall superbra och vi hade jätteroligt! =) Iallafall jag ;0

Vad tycker du? =)
Postat av: Sara :)

Tycker itne om att du skriver: systrarna har laddat upp för chips, godis och mys när du är minst lika mycket med på det. Elakt.

2009-07-05 @ 12:01:19
URL: http://galentupp.blogg.se/
Postat av: Kattaaa

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!<3<3

2009-07-13 @ 10:13:56

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0