Snickerskaka

Eftersom att jag bakar relativt ofta/mycket och tycker att det är jätteroligt att hålla på i köket och mixtra med allt
man kan tänkas blanda i olika kakor! så är det väl också på tiden att jag delar med mig av det...
Kan väl börja med dessa enkla - utan ugn - bakverk som jag och Sandra har bakat! =)

Godiskakor, underbart goda utomhus med vänner =)


Du behöver:
1 Vän att baka dem med ;)
1 burk jordnötssmör, utan bitar
2 dl ljus sirap
1 dl socker
10 dl cornflakes
1 dl cocosflingor
1 tsk vaniljsocker
1-2 st blockchoklad kakor

Bakplåtspapper

Tillagning:
Smält jordnötssmöret tillsammans med sockret och sirapen i en kastrull.
 
Blanda i cornflakes, cocos och vaniljsocker.

Häll smeten i en långpanna som du klätt med bakplåtspapper och smeta ut den i ett tunt, jämnt lager.

Smält chokladen i vattenbad och häll ut överkakan.

Ställ in i kylskåp, minst 30 min.

Dela*

Ät och njut!

*Tips: Dela kakan innan den blivit stenhård så spricker den inte. =)

Jag och Sandra gjorde de här kakorna förra veckan
och sen myste vi utomhus med massa annat folk som kom
De blev goda, tro mig ;)

Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0