Vänskap

Vad betyder egentligen det?

V Ä N S K A P

Man måste vara en vän om man vill ha en vän.....
var som du vill att din kompis ska vara....
~Jorinda~



Enda sättet att få en vän
är att vara en.
~Ralph Waldo Emersson~


Vänner är viktigt, och vänner är bra.
Men det är inte alltid så lätt som man vill att det ska vara att ha vänner, och ibland så är kan det vara svårt att hålla kvar vänner. Tydligen. Jag är inte världsbäst på det ska jag erkänna.. men jag önskar att jag vore det. Jag har inte svårt att hålla sams med vänner och så, inte alls, och jag har nog aldrig bråkat med en vän. Däremot så kan folk säkert uppleva att jag inte vill vara med dem, av den anledningen att jag inte har tillräckligt med självförtroende och mod att fråga dem om de vill vara med mig, utan jag väntar tills de frågar mig, och det förstår jag ju att de tröttnar på då. Att de alltid ska behöva fråga mig, och jag aldrig frågar dem tillbaka om de vill göra nått med mig någon dag.. Nej det är klurigt =/

Och som de två ordspråken ovan säger så.. borde jag ändra på mig.. lättare sagt än gjort, säger jag sen ^^

Någon som har superduper tips, till mig och till andra? Eller någon som känner likadant?

Och sen så tycker jag att ni kan kolla in det ---> Erik <--- har skrivit om att ord inte får tappa betydelse och värde.. ja, läs så ser ni =) (Y)

/Elin

Vad tycker du? =)
Postat av: Erik T

Kan erkänna att jag inte är världsbäst på det där jag heller... har "tappat bort" allt för många vänner tyvär...

2009-01-09 @ 17:53:47
URL: http://eriktegenfeldt.blogg.se/

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0