Utedag

Utedag idag med alla tvåor på skolan.
Alla klasser/mentorsgrupper skulle ha en aktivitet för de andra och så.. =)
Våran lek var den klassiska leken - snappa näsduk. Men istället för näsduk så använde vi oss av en toalettborste :P och istället för att bara springa och jaga varandra så hade vi en presenning med massa såpa och vatten på! HAAALT som bara den! Och självklart så skulle vi göra en test omgång i klassen, alla skulle göra sin egen aktivitet.. :P

Nellie och Ullis började, full fart in och så ramlade de i en hög, såg lite farligt ut, :P Sen var det två andra, flög och satte sig ner båda två :P Sen var det jag och Patrik, jag flög på ryggen och Putte ramlade på sidan,sen var det nästa, och så nästa roligt, farligt, kladdigt, blött men mycket skratt!! :D Jättekul när alla flög åt alla håll och ingen mesade eller gick försiktigt eller så, yeey :D

Sen var det en aktivitet - charader, jag gjorde inte ^^ Men det var känslor som skulle gestaltas och sen gissas rätt på ;)

Efter det var det lunchdags, och sen nästa station. Mänsklig pyramid! Och eftersom vi är bäst på det (?) ^^ så körde vi på, 4 stycken stod på alla fyra, ovanpå det stod två/tre stycken på alla fyra, ovanpå det stod en och ovanpå hennes axlar satt en på knä. Högt blev deT =) (kan ju poängtera att marken sluttade^^) Nästa var hopprep, hela gruppen skulle lyckas hoppa minst 5 hopp - alla inne. Man skulle hoppa in och fick inte börja i mitten. Sen var det en ny mänsklig pyramid. Då hade vi tre liggande på mage (man skulle nudda marken med så få punkter som möjligt, helkropp blir ju mindre än knä+fötter+händer) ovanpå dem stod vi två stycken på alla fyra, ovanpå det stod en och sen ytterligare en på dennes axlar, underbart fint :P

Seen! Norskfylla + charader. Springa fram snurra 15 varv och sen skulle man få en lapp och de andra skulle gissa, sen var det nästa (när man sprungit tillbaka) Kommer inte ihåg vad jag fick på första lappen :O andra gången så snurrade jag iallafall mina varv, hamnade nästan i famnen på hon som stod med lapp och sen åkte jag åt andra hållet, läste allltt..? alll..? aå^¨*24? På lappen :P Tillslut så kände jag hur marken under fötterna försvann, och nästa sekund låg jag på ryggen, men kunde iallafall då uttydda ordet "alkis", så fort upp (det var ju en tävling) och försökte imitera en alkis, vilket inte var svårt alls just då :P Haha, det roligaste är att jag brukar fixa norskfylla utan att bli så snurrig, kan gå rak linje efter det oftast, men inte nu! Haha, hjälp vad jag skrattade, jag märkte knappt när jag flög på ryggen xD ^^ Och jag var med på charaderna!! Eller.. det var ju en del i det..men jag brukar inte vara med på just charader.. =) Sen så var det superkul att se när alla flög ner på marken, ramlade ut, flög in i ledare osv.. haha :D

Så norskfylla+charader vann vi tjejer - självklart ;) - och vi började gå tillbaka, när vi märkte att den glada stämningen lagt sig något, ingen höll på att leka längre utan satt stilla, den vita presseningen var.. inte länge vit i alla fall.. Så kom de och sa att en kille hade skadat sig i våran aktivitet, så han hade fått åka in till akuten, med ambulans eller om en lärare skjutsade uppfattade jag aldrig, yeey, dessutom en ny elev, stackars. Usch, det hade kunnat hänt i någon annan lek också, någon kunde ramlat på pinnen på norskfylla, någon kunde snubblat på hopprepet på gruset, mänsklig pyramid är inte heller direkt ofarligt - vårat välte, farligt nära några huvuden. Men ändå, nu hände det vid våran aktivitet.. =/

Självklart så såg det ju värre ut än vad det säkert är.. det ser alltid värre ut när det är blod och så speciellt när det är i ansiktet.. jag såg aldrig, men usch. Menmen, det är sånt som händer... tyvärr.. Sen så fick jag Ullis Linda och Nellie bada med den stora presseningen, tvätta ren den, vikte ihop den och sen blev det liksom inget mer.. vi fick sluta.. egentligen skulle vi hållt på till tre - fyra, men vi avslutade vid ett - halv två, alla var väl i stort sett klara med lekarna och så också så..

=) Men, i alla fall, förutom olyckshändelsen så har vi haft en toppendag! Myyyycket skratt kan jag säga..underbart roligt! =)


Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0