Nästa --> Utedag

Imorgon har vi utedag alla tvåor, leka och sådär tillsammans, trevligt! =) Något mer som är trevligt är att jag är den enda eleven som vet vart vi ska! =) ^^ Mowahaha ^^

Tss, iallafall så har våran klass förberett roooolig lek ! =) Bilder kommer nog imorgon, tror jag.

Uppstart av Samhällskunskap A idag.. jag förstår verkligen, verkligen inte, varför man ska lära sig sånt där. Eller i och för sig, det kan ju vara bra att veta lite hur politik och grejer fungerar, men varför!? Det borde vara frivilligt att lära sig, det är ju frivilligt att vara engagerad i det sen, att rösta eller bry sig alls. Så får man skylla sig själv då, om man inte läst och lärt det... jag är i alla fall totalt ointresserad av det och tycker att då kan man väl läsa någon vettig kurs på 100 poäng istället, Fotografisk Bild A till exempel. Nej, kärnämnen är bara blajj! Sen så tycker jag inte INTE om att Svenska B är en behörighetskurs nu, så att alla måste läsa den.. det tycker vi inte om.

Vi har i alla fall fixat lite idag ! Med rummen =)
Jag, Ullis och Emma, så hoppas att det andra märker vad vi har slitit med.. usch vad tunga bord det är... vi har svarta bord som väger ett ton och så har vi trä-färgade bord som är fjäderlätta.. -.-'
Vi har iallafall gjort ett rum rött, två likadana bord, 2 röda kontorsstolar på hjul, 2 datorer, 2 "vanliga" stolar med rött tyg, en trä-"röd" aktig lådhurts..! + Gardiner med röda inslag. Det blir fint, trots att det är det minsta, och det pyttelilla rummet så är det fint nu!
Rum nummer två är grönt. En grön/gul soffa och en lådhurts som tjänar som soffbord, två gröna snurrstolar, två gröna "fotölj"stolar. Två bord och en grön lampa. 3 lådhurtsar och en bokhylla. Svart soptunna... det rummet blir också fint! =)
Sen har vi blandrummet/det stora rummet/dumprummet... whatever.. :P 2 datorer, svarta,blåa, gråa stolar, 2 svarta bord, 2 träfärgade. Ett mindre träfärgat bord. En grön soffa, en svart lampa, två lådhurtsar - såklart olika ^^  En grå bokhylla. En röd/beige/vit/massfärgad matta. Haha, det tar vi tag i, imorgon eller på fredag!

Toppen. Intresseklubben antecknar ^^
Nu ska fixas matsäck tills imorgon!

Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0