Högstadiet

Vadå högstadiet? Jag har ju gått ut grundskolan? För över ett år sedan till och med.

Imorgon är det den 18 augusti och jag inleder mitt andra år på gymnasiet, mitt andra år på det naturvetenskapliga programmet på Falufri. Det blir andra gången jag går till en skolstart och det känns bra, nej, det känns helt underbart!

Hittade mitt bidrag till vår avslutnings-klasstidning i förrgår, "9c, klassen som Gud glömde" hade jag namngett det. En text på en tredjedels A4 som förklarade min avsky mot klassen. Inte mot individerna utan emot klassen. Hur fel den var, hur hemsk högstadietiden var. Jag läste igenom den, då tyckte jag att den var bra, men mja.. ganska töntig och inte alls så hemskt beskrivet som det i verkligheten var, vågade väl inte uttrycka HUR MYCKET JAG OGILLADE KLASSEN OCH SKOLAN. Men den tiden är över nu, för gott, den är bara ett ärr i det förflutna, underbart!

Nu peppar jag för tvåan på gymnasiet, Falufri, tillsammans med min underbara klass <3

Men innan skolstarten 13.00 imorgon, så väntas det fika med delar av klassen på Waynes, vi tjuvstartar lite, orkar inte vänta ;) hihi, det blir myyys !

Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0