Utseende?

Mitt hår är platt, tunnt, för tillfället långt och allmänt.. svenskt.. :P Haha, och jag gillar det inte at all... usch! Samtidigt så vet jag inte vad jag ska göra av det...jag brukar ofta klaga på det, ja^^

Jag är inte en sån person som lägger 1,5 timme varje morgon på mitt utseende och det enda som faktiskt får tid är mitt hår, men ändå så brukar jag inte göra något av det, låter det oftast vara som det vill eller  klämmer i en hårnål för att hålla luggen från ögonen. Smink - no way, kläder - tar på mig det jag känner för, mjukisbyxor som jeans, ofta med en tight tröja/linne till... en vanlig morgon fixar jag egentligen på under 15 minuter, utan att stressa. Då
- Går jag upp
- Tar jag ev. en snabb dusch
- Sätter jag på mig kläder
- Trycker jag i mig lite frukost, tycker inte om
- Och så borstar jag tänderna
Klar!

Ansiktet är som det är, vatten och så är det klart.
Håret får en snabb blick i spegeln och eventuellt hårnål, men ingen borste.
Undrar hur jag kommer vara om nått år.. kommer jag ha förändrats på det området nått...? Antagligen inte ^^

Jag säger inte att jag inte tänker på mitt utseende, för då skulle jag ljuga, men jag är inte utseendefixerad. Det finns så mycket större problem i världen än hur man ska se ut, om man har tillräckligt många lager smink, om man lyckats dölja den enstaka finnen till 100%, om man hinner med en dusch varje morgon (vilket inte ens är bra för det torkar ur huden), ja, det finns hur mycket som helst... Och jag har inte samvete att varenda morgon tänka på det, fixa mig, sminka sig... you name it. Inte när det samtidigt finns de som knappt har mat för dagen, sover på marken utan en filt ens, inte får gå i skolan eller aldrig får uppleva att vara barn utan arbetar ifrån att de är såpass gamla att de kan gå själva. Det känns själviskt, bekvämt och bortskämt att då lägga så stort allvar i så värdsliga saker, jag vill att människor ska tycka om mig som jag är, utan tre lager smink och perfekta kläder varje dag.

************************************

Igår när vi satt hos Bullis kom vi in på nått sätt på svininfluensan och en person utbrister "Men den skiter jag väl jag i, det är inte så farligt" (ungefär), jag är säker på att det finns många fler som tänker precis likadant, men det är bara för att den är så långt borta! Skulle den komma till Sverige så skulle synen förändras totalt! Vi i Sverige är alldeles för insnöade i vårat alltför bekväma liv som vi vill ska vara perfekt och för att få det perfekt vill vi ha materiella saker, och värdsliga rikedomar. Och det är väl någonting som vi i Svergie är väldigt bortskämda med, men vi märker inte ens av det! Inte jag iallafall, jag kan erkänna att jag tycker det är en självklarhet med mat i kylskåpet, en säng att sova i, tak över huvudet och blablabla, som för oss är självklarheter! Men det finns så många fler som tycker att det är jätte lyxigt. Och visst, det skulle vara jättesvårt att lämna det livet vi lever i just nu, men jag skulle må bra av att få leva lite enklare och på samma gång se till att någon annan får det lite bättre, visst, det skulle säkert vara riktigt jobbigt, men i slutändan skulle jag och säkert andra också, må bra av det, av att dela med oss och hjälpa andra med det vi kan...
Vi alla är ju människor, svenskar har inte större behov än andra, det är bara vanor, vanor och BEKVÄMLIGHET framförallt. Men vi är inte beredda att släppa det och det är ett problem. Inte bara för moralen (som inte finns^^) utan även för miljön, ingen vill ju ha det sämre än andra och vi som har det bra/bäst vill inte få det sämre, och ska alla ha det bra, på den nivån vi är nu?! Då kommer världen att gå under..

..om alla människor varje morgon skulle ta en 20 minuter lång dusch, blåsa torrt och sen platta håret. Och sedan konsumera mängder av kläder och smink, det är ohållbart! Och jag är inte bra på det heller, jag har på tok för mycket kläder.. och alldeles för mycket kläder jag inte ens använder..!

Usch JAG måste bli bättre på det här, VI måste bli bättre på det här!


Nu blev det här inte lägget inte alls vad jag hade tänkt, men skitsamma.. tänk till lite =)
Kram

Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0