Joooorden går under xD

Haha, ja så har det tydligen stått i alla tidningar, för det dära experimentet om att återskapa ett mini bigbang, eller skapa fusion eller vad det nu var :S (Jag hade aldrig hört talas om det, men det hade tydligen alla andra :S) nått de har forskat om i 14-15 år, och idag skulle det äntligen testas! och efter att det blivit uppskjutet från 09.00 till 13.00 så blev det uppskjutet till 15.00 och sådär en kvart innan det, dvs 14.45 så sprang det in en tjej på vårat basgruppsrum i skolan, med lite smått panik sådär och var säker på att världen skulle spränges/förintas om en kvart, och det var ju det media sagt, och det var ju det andra forskare påstått, så det blev lite kul, tyckte jag iallafall.. :P Haha, hämtade någon mer, så fick David förklara för henne med, och massa.. och det var rätt kul, folk trodde jorden skulle förintas, ringde vänner för att berätta att de älskade dem, tyckte om dem m.m.m. xD Men, varför i hela världen skulle de utföra exprimentet om det fanns en chans att hela universum/jorden skulle förintas liksom?! :P Men tillslut så satt det folk och räknade ner till 15.00 på vårat rum, det fanns en nedräkningsklocka på internet och den tickade på. Men.... ja?! nu är klockan 21.20 och vi lever.. så jag tror inte att det är någon fara just nu iallafall :P Men det har tydligen skrämt massa folk idag iallafall, och jag har mina egna tankar att självmordsstatistiken måste ju ha ökat idag! För att folk vill dö på ett "bättre" sätt än att sprängas eller förintas eller nått med hela jorden, så då fixar de det på ett annat sätt?! eller vad tror ni?! De andra i skolan trodde inte att jag hade så rätt iallafall.. ^^ :P Men iallafall, läser man tidningsrubrikerna nu så ser det ut som att det blev ett framgångsrikt test, men att många varit så stört rädda idag, främst  barn ^^
T.ex. "Många medier skriver om Big Bang-experimentet och om jordens eventuella undergång - många blir oroliga, framförallt barn" - Aftonbladet
bigbangxD
Ajja, jag tycker att det är ganska kul iallafall, xD att så många (tydligen) varit så rädda idag, kolla typ det här : http://asapasa.wordpress.com/2008/09/10/hysterin-kring-svarta-hal/
 
xD Haha, ahjja nu ska jag sluta, bara för att jag har fått mig ett skratt idag, :P

/Elin


Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0