Tacksamhet

[är en känsla av gläjdje över något man fått.] (Hittade ingen bättre ordförklaring..)

Tacksamhet - det är något som verkligen saknas i vårat samhälle, inte sant? Jag själv går ofta och klagar på mycket. Saker jag tycker är dåligt, saker jag tycker skulle kunna vara mycket bättre, klagar ofta bara för att klaga.. och jag vet inte riktigt varför... Istället för att se allt bra, och vara tacksam för att jag har det så bra, så klagar jag på lite allt möjligt. Jag har aldrig varit särskilt bra på att vara positiv, och se saker från den positiva sidan, utan ser a l l t i d allt negativt först, och sen kan jag - möjligtvis - se något lite positivt, och hur bra egenskap är det? ^^

T.ex. så kan jag klaga på att maten inte är god på lunchen i skolan, och hejsan hoppsan jag har flera rätter och välja på, och på andra sidan jordklotet dör barn för att de inte har någon mat alls.. ! Jag är duktigt på att inte slänga mat, för det gör jag inte, men det är ju bara så onödigt att klaga, egentligen är det ju inte så äckligt, det är bara det att det inte är så jättegott.. Suck på mig! Eller att jag klagar på att det är kallt ute, men egentligen så är det för att jag inte tagit på mig jackan.. och på andra ställen fryser folk ihjäl för att de knappt har några kläder alls.. och så har jag kläder, men sätter inte på mig tillräckligt, utan klagar istället..

Kan ge massa fler exempel.. men ni förstår nog vad jag menar, så onödigt att bara svamla då, men skärpning tycker jag, och jag säger det, inte minst, åt mig själv! Verkligen! Uschusch!

Nu ska jag krypa ner i sängen - och få sova gott - i en egen säng - med tak över huvudet - och med värme så det räcker och blir över - och vakna imorgon och få äta mig mätt, frukost, middag, kvällsmat, och fika mellan det - och jag borde vara tacksam, i Sverige är det självklart. Men har man det så, såär man ju faktiskt ganska högt bland de rikaste i världen, (Är det bland de 8% rikaste? Vågar inte säga det, för jag är inte säker på siffran =S) Så tänk på det! Var tacksam nästa gång du äter, eller går in och kan värma dig, eller kryper ner i din säng på kvällen =)

Godnatt! =)

Vad tycker du? =)
Postat av: ErikT

Håller med dig, och jag har samma problem...

Vi tar allt för givet att det ska vara perfekt i sverige :(

2008-11-11 @ 06:10:45
URL: http://eriktegenfeldt.blogg.se/
Postat av: KATTA

Håller absolut med dig! Man får tänka till lite helt enkelt... =P Tacksamhet = bra =)

KRAM<3

2008-11-11 @ 17:32:27
URL: http://caramellklick.blogspot.com

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0