Goldbergbanan..

Ni vet en sån där bana där energi förs vidare och förfyttas och skickar vidare energin framåt.. typ, en kula rullar i en ränna, kommer ner och stöter i en domino bricka som startar dominot, de i sin tur knuffar iväg ett ljus, som är tänt och hamnar under ett snöre, snöret brinner av och släpper iväg en tyngd.. ni fattaR?!

Vi bygger såna i skolan på Fysiken nu iallafall, och jag kan ju berätta att det ligger en laddad råttfälla farligt nära mina händer just nu, en liten bit från tangentbordet. Den är riktigt bra! Vi smällde den med en dominobricka, och dominobrickan gick av på mitten ;O Och jag vill inte bli av med mina fingrar. :P Och så har vi alla andra råttfällor, som ligger på bordet.. 11-12 stycken, fast de är oladdade, vi ska fixa dem sen. Och så kommer man knappt in på vårat rum för dörren blockeras av linbanan som ska skicka vidare från vårat rum in till nästa basgrupp sen =) Och det står fyra vattenfyllda fanta flaskor här, är papper och kartong över hela golvet, som jag och Linda suttit och klippt och fixat med imorse, det blir en snygg kulbana =) Sen så har vi den fina rampen, gjord av böcker och papper, bara det att böckerna och papprerna inte ligger kvar som en ramp, utan är spridda i hela rummet. Allt detta hör till den fina Goldbergbanan vi håller på och bygger, och imorgon sätts den på prov! Imorogn ska vi köra. Mitt rum och basgrupp startar den, efter en vända i vårat rum skickar vi vidare energi till nästa rum och basgrupp, de kör en vända och sen skickar de till det sista rummet och basgruppen i NV1a =) Haha, det blir assbra ;D

Nu ska jag snart springa iväg och fika.. våran franska lärare ska säga hejdå till oss, för han slutar imorgon, och nästa vecka kommer det en ny lärare som vi ska ha,.. det blir nog bra, mitt i terminen och allt.. =)

Vad tycker du? =)
Postat av: Olle

Åhh! det ska bli så spännande att köra goldbergbanan imorrn! =D



Tjao, det där med allergigrejen vet jag inte vad det beror på, men jag får nässelutslag och så börjar det klia när musklerna börjar arbeta =P jag tar allergitabletter mot det som brukar funka bra.



Vi hörs!

2008-11-27 @ 17:42:35
Postat av: Erik T

Fy apans vad kul!

Man skulle gått din linje! :P hehe...

Btw kan du kolla på den här ;P

PE" rel="nofollow">http://se.youtube.com/watch?v=AdyHXj6hPE

2008-11-27 @ 17:49:08
URL: http://eriktegenfeldt.blogg.se/

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0