Godis?

godis

Sitter och äter godis.. men varför äter vi godis egentligen? Det är bara gott så länge som det är i munnen, men det är ju aldrig så att eftersmaken är jättegod, och det är ju inte så att det är så jättenyttigt. Egentligen bara onödigt, eftersom att man lika gärna kan äta nötter/frukt eller något helt annat. Varför blir man inte sugen på ett äpple på samma sätt som man blir sugen på lakrits?
Jag tycker att vi är rätt så bortskämda med godis här i Sverige. I affärerna är det aldrig folktomt vid godishyllorna, och godisätandet håller ju i sig hela veckorna. När jag var mindre så hörde godis till lördagar, då blev det liksom veckans belöning på nått sätt... det var något man längtade till, nu förtiden så köper man godis oavsett dag, när man blir sugen på det..
Godis som inte ens är nyttigt, och ingenting som vi behöver för att leva. Nej, jag tror att jag ska försöka hålla mig till lördagar, eller iallafall helger i fortsättningen... hela sommarlovet är helg ;) Nejmen, det blir godare på ett sätt då också, när det är något att se fram emot, att på lördag får man äta godis.
Ja, jag vet inte, jag är inte så bra på att fixa sånt, jag är alltid sötsugen, ofta på kakor, olika chokladkakor, egentligen samma sak där... men det lämnar jag nu.. :P
Ska fixa lite mat nu tror jag.. börjar bli dags för det, innan jag äter mig mätt på godis. ^^

.


Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0