Pepparkakshusbakning :D

Ja, idag var det dags! På lunchen så trippade jag och Ullis iväg för att inhandla allt som NV1a kunde tänkas använda, med lite hjälp av en inköpslista. Vid kassan hamnade vi på 100.00 kr, duktiga vi är va? :D Haha, ganska roligt eftersom vi inte hade räknat eller hade någon koll alls :P
Senare, klockan tre så gick vi alla i klassen + mentor iväg tillsammans till kyrkan och satte igång med baket! :D Efter ett tag visste vi vad vi skulle göra (trots att vi hade enats om en idé i måndags?! :P) och Patric gjorde en snygg ritning, =)
Iallafall så bakade vi och vi hade det riktigt roligt, mycket skratt =) Ja, och folk droppade av... tillslut var vi en bara tapper skara kvar, jag var ju tvungen att vara kvar för att låsa och så ^^ Och vi höll ut tills allt var klart !! Men jag kan ju inte säga vad vi har gjort, för tävlingen avgörs ju inte förrän tisdag, ingen får sno våran idé :P

Föresten, har ni någonsin gett er på det där med smält socker till att limma pepparkakshus? Ett tips är att inte göra det..
Gjorde man inte rätt direkt så var det kört med kastrullen berättade David så snällt när han begav sig. Men Max var en hejare på det där, efter att han och jag hade fixat lite kaos av det först xD Eller, ska inte lägga skulden på honom, det var ju faktiskt mitt fel ^^ :P

Ajja, vi lever, kastrullen mår bra, nu! mina händer är lite rivna av stålull... lite bränd på fingrarna kanske.. men jag lever ! =)
Ulrika kom tillbaka, hon hade lämnat oss, men återvände, vi fixade och donade. Vi hade trevligt =)  Martin och Carro drog sig emot bussen strax efter sju.. nu var vi bara tre kvar. Tjugo i åtta (!) var vi klara med allt, bak och disk och allt vad det nu var.. 4 timmar och 40 minuter?!?! Hjälphjälp.. ^^

Resultatet.. var bra, nu är det sådär.. det... höll inte formen om man säger så, men det är charmigt och fint vårat bygge =)
Vi kommer inte vinna tävlingen, men vad gör det, vi hade en rolig eftermiddag tillsammans med klassen, umgicks och skrattade tillsammans, och det är ju det som är viktigast ändå! =) Jag tycker om min klass =) <3

Vad tycker du? =)
Postat av: Ida

Ett tips: När sockret stelnat, värm bara upp det igen, och töm kastrullen då. Om du förstår vad jag menar... =)

2008-12-11 @ 22:17:32
URL: http://ljusarharifran.wordpress.com

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0