Skräcknatt?!

:P Haha, Ja, jag sov ju över hos Sofia torsdag-fredag, och vi sov i tält.. blev lite skräck med i det hela också.. ^^
Onsdag kvällen blev väl så att vi såg på film: Pirates of the Carribean - At world´s end. Några minuter över ett slutade den och vi borstade tänderna och gick ut i tältet. Låg och småpratade och lyssnade på musik en liten stund och vid typ halv två så blev det tyst.
.......jag låg på helspänn, och lyssnade efter minsta lilla ljud, ja jag var jätterädd eftersom det var så mörkt, och man har hört att stans konstiga människor håller till i den delen av stan.. ^^ Hehe, och vid klockan 2 så får jag för mig att någon pillar med dregkejdan till "yttertältet"!!!! P A N I K ! ! Försöker intala mig själv att det bara är jag som får för mig det, men min fantasi blir rätt vild i mörker. Ligger och skakar för att jag är så rädd, och lyssnar efter mer ljud, men hör ingenting. Funderar på att väcka Sofia (som jag trodde låg och sov) men gör inte det, efter en liten stund när jag lyst ut med mobilen mot tältduken så hör jag ett svagt, knappt hörbart andetag. Gissa vad jag fick för bilder i huvudet då!? Usch, såg bara framför mig att det satt en gubbe i yttertältet, typ en sån som tar över löpsedlarna vid hemska mord, och äckelsaker. Tillslut tog paniken över och skakandes så ruskade jag på Sofia, pekade ut och fick ur mig "De-et si-itter nå-ågon där ute!!"  Sofia hade tydligen inte sovit, bara lite halvt, men hon hade inte hört några ljud, men inte så konstigt, var så svaga ljud och obetydliga så inget man lägger märke till... ^^ Precis när Sofia vänder sig mot mig och ska säga att jag inbillar mig och att jag ska somna så hör hon också nått, litet obetydligt, men det ska inte låta så?! Vi lägger oss, tätt tätt, och jag skakar och har panik, det var ju så himla mörkt samtidigt ^^ Efter en evighets (kändes så) väntan så är det någon som skriker till och slår mot tältet. Jag hör direkt att det är Jibbril, och blir lugn direkt, all spänning släpper, men Sofia skriker rakt ut, väcker hela området, och sina föräldrar som sover inomhus. Sen öppnar Jibbril och gissa om han hade kul?! Han hade jättekul. Och så visade han på sin mobil att han hade satt ett alarm "Elin tältar" så skulle han komma och skrämma oss, kul... Eller, det var rätt kul sen.. ^^
Så var väl klockan kvart över två kanske, och han stannade, och vi låg och pratade till klockan fyra, när han kom på att han skulle gå hem och lägga sig. Så Jibbril gick hem, men jag och Sofia kände itne för att sova, så vi sprang ner och badade, stört mysigt =) Var kallt i luften, men varmt i vattnet, så det rykte från vattnet, jättefint =) Varför badar man inte jämt tjugo över fyra på nätterna?! =)
Sen så gick vi iallafall tillbaka och la oss, och då  var det mindre än en och en halv timme tills alarmet gick, ja vi hade alarm på 06.00 för vi skulle ut och paddla, men vi sket i det ^^
Mysig men skräckfylld natt xD Så rädd har jag aldrig varit! Panik, låg och skakade, och fick massa bilder av äckelgubbar framför mig.. ^^

Happ, det var det, skratta åt min feghet nu då ;)

Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0