Röd o gul o vit o svart, gör det samma har han sagt....

(...Jesus älskar alla barnen på vår jord.)

Så är det, ja.
Usch jag är så himla trött på alla hemska nyheter där det ska poängteras att det är svenska inblandade, eller alltså, när det är typ rubriker på text-tv där det kan står

"Hemsk tågolycka i Schweiz
2 svenskar skadade"

typ så. Och så klickar man sig fram dit, och så framgår det av texten att det är typ 50 skadade v a r a v  TVÅ av  dem är svenskar, vad spelar det för roll om det är svenskar eller typ japaner, egentligen?! människor som människor, alla är lika mycket värda! Men det är som att det skulle vara så mycket värre att det är just svenskar inblandade, hänger ni med? Kineser som svenskar, amerikaner som polacker, danskar som thailändare... ja ni fattar.. Det är inte alls hemskare på något sätt att det är en svensk som är skadad och inte en dansk, det är lika hemskt vem det än är. Jag vet inte om ni hänger med riktigt på vad det är jag vill ha fram, jag är inte så bra på att formulera tankar till ord, och det här inlägget har jag haft färdigt i huvudet i säkert 3 veckor nu, men har aldrig liksom lyckats få ner det i ord..... ^^ Men, ja, kanske att någon förstår iallafall ^^

Ehum, ja, kanske inte så jätte tydligt, men skitsamma, nu ska jag äta nått =) Hejhopp

Vad tycker du? =)
Postat av: ErikT

Du, det har du faktiskt rätt i...

Bra tänkt!

2008-08-28 @ 06:14:37
URL: http://eriktegenfeldt.blogg.se/
Postat av: Maddis

eller hur! men det är typ som att det blir hemskare och lättare att ta till sig på nåt sätt, när det drabbar personer i ens närhet eller som man känner samhörighet med...(t.ex. en svensk ;P) för då kanske man tänker "det kunde varit jag" typ... men egentligen är det ju lika hemskt vem det än drabbar - fattig som rik, känd som inte känd, svensk som kenyan, ung som gammal, kvinna som man... aa du fattar :P håller helt klart med dig iaf!

2008-08-28 @ 15:39:43

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0