musbajs och damm

Joo alltså, det var ju så att jag kom på att jag skulle leta upp en gammal singel som jag har liggande i en flyttkartong i förrådet/vinden. Så jag hoppade upp på vinden och började leta efter en kartong där det låg "Elin-saker" i. Satte mig på kanten ner och började gräva i den. När jag hade lyft på en tupp?! i papper, som jag gjort på lekis eller nått så såg jag att förpackningen/fodralen whatever, till mina ätpinnar var heeelt söndergnagade, så jag drog snabbt upp händerna, och så balanserade jag ner kartongen för stegen och satte mig på golvet och började plocka ur saker, och självklart så låg det en massa musskit där, myysigt. Så jag tömde hela kartongen, slängde nästan allt och sedan la jag upp det lilla som var kvar på vinden igen. Och jag fattar inte hur möss har kunnat ta sig in i ett så nybyggt hus :S finns ju inte massa hål och sånt liksom... :P Iallafall så när jag ändå var i städtagen så tog jag tag i rummet, plockade igenom tidsskriftssamlarna, bokhyllorna och ställde in allt igen, fast i bättre ordning. Plockade av hela skrivbordet, torkade bort allt damm och äckel, plockade av ovanpå skrivbordet, och på den låga bokhyllan och torkade av och skit där också, dammsugade (dammsög) av kuddarna, rensade några smålådor, dammsugade golvet noggrannt (för en gångs skull ^^) Plockade upp allt som låg på golvet, ja, en grundlig städning helt enkelt, för att vara mig ^^ Nu har jag iallafall stört ont i ryggen, och det är mindre bra, och så har jag rätt så tråkigt, också mindre bra, och så tycker jag att det är tråkigt att typ alla får åka på Frizon iår, utom jag! Typ iallafall.. så nu är ju nästan alla där, fast bara nästan ! =) Och så är jag ganksa hungrig också, det var ganska länge sen jag, mamma och Tesa åt korv och pommes frites..
Man kanske skulle ut och springa... eller kanske inte... hmm, regnet för avgöra att man kanske inte ska göra det xD
Även om det kanske är skönare om det regnar :S Nej, det blir att vara inne, ryggen får avgöra, även om den säkert skulle må bra av att jag rörde på mig lite :S nej, nu ska jag sluta, hejdå.


Vad tycker du? =)

Säg vad du vill! =) :

Vem är du? :
Kom ihåg mig?

Mail-adress?: (publiceras ej)

Har du också blogg? =) :

Skriv här ;) :

Trackback
RSS 2.0